Bestuur en organisatieCommunicatie

Het team communicatie zorgt voor goede communicatie met (potentiƫle) reizigers en stakeholders van het OV-bureau en zij promoot het OV per bus in samenhang met ketenmobiliteit. Hierbij baseert het team zich mede op inzichten en voorstellen voor marketingcommunicatie die het team Marktbewerking verkrijgt op basis van marktonderzoek, doelgroepensegmentatie en data-analyse.

Evenementen

Voor de bezoekers van de grotere evenementen organiseert het OV-bureau in overleg met de vervoerder en de gemeente dat extra bussen ingezet worden. Voorbeelden van evenementen zijn de TT in Assen, Koningsdag en Bevrijdingsfestivals, de Zuidlaardermarkt en de Open dagen van grote onderwijsinstellingen.

Reizigersinspraak

Het openbaar vervoer is er om mensen snel, comfortabel en veilig naar hun bestemming te brengen. Juist daarom vindt het OV-bureau het belangrijk dat ook reizigers mee kunnen praten over de uitvoering van het busvervoer. Reizigers weten immers zelf het beste wanneer het vervoer wel of juist niet voldoet aan hun wensen.

Digitaal Reizigerspanel

Individuele reizigers kunnen zich aanmelden voor het Digitaal Reizigerspanel 'Praat mee over het OV'. Hier kunnen zij hun ervaringen kwijt over de goede en minder goede aspecten van het openbaar vervoer per bus.

OV-Consumentenplatform

Consumenteninspraak is een wettelijke verplichting volgens de Wet personenvervoer 2000. In Groningen en Drenthe wordt de consument vertegenwoordigd door het OV-Consumentenplatform.

Dit platform adviseert overheden en vervoerders over alles wat bij het openbaar vervoer komt kijken. Er is een platform voor de provincie Groningen en voor de provincie Drenthe.